lunes, 22 de octubre de 2007

Maratón de Amsterdam (I)

Domingo 21; 10:30 de la mañana. Momentos antes, calentando, me preguntaban qué tal me sentía. "Como un niño al que le regalan un ChupaChups", fue mi respuesta.

La aventura de enrolarme en una maratón estaba en su momento álgido. El estadio olímpico de Amsterdam, lleno de público y de atletas, esperaba que empezara el festín. Todos atentos al disparo de salida y, cuando éste se produjo, empezó la estampida.

Los kms fueron pasando y yo me encontraba pletórico. Iba en un grupo con otros 4 españoles: Ibon y Ramón -que buscaban marcas similares a la mía-, Asier -que nos haría de liebre hasta el 27- y un invitado de última hora que quería salir para 2h40'; nosotros le preguntamos que por qué estaba allí, pues íbamos más rápido, y él nos contestó que se quedaría con nosotros hasta que aguantara. A la media llegó con el grupo; a partir de allí no sé ni si llegó a meta.

Total, que íbamos a nuestro ritmito. A veces pienso que hablábamos demasiado, pero es que yo me encontraba pletórico. En los avituallamientos Asier se adelantaba para coger mi bidón, que luego nos íbamos pasando de unos a otros. Y todo fue bien hasta la media...

La media maratón la pasamos a 1h12'35", más o menos el ritmo esperado. Pero Ibon y Ramón empezaron a descolgarse y Asier decidió quedarse con ellos. Mis conpañeros de grupo no iban muy sobrados de fuerzas y, viendo que nadie asimilaba el liderazgo y que el ritmo disminuía, opté por ir solito hacia la meta. Era el km.23.


La elección fue buena; la ejecución, mala. Queriendo bajar de las 2h25', me empeciné en que debía recuperar algunos segundos respecto a la primera media y me lancé a ello. Empecé a hacer kms a menos de 3'20" sin tener en cuenta que todavía me faltaban 18 hasta la meta y que me tocó hacerlos totalmente solo (sólo vi a 2 atletas durante esos 18000m; dos atletas rezagados que lo estaban pasando peor que yo).

En el 30 tenían que estar mis compañeros Erasmus, pero su apretada agenda (¿?) debió de impedírselo. Todavía mantuve el tipo hasta el 35 más o menos, corriendo a 3'25"-30". Pero allí empezó el calvario. Los kms se hacían cada vez más largos y la cabeza dejó de soñar en alguna marca para pensar únicamente en acabar. Y acabé. Acabé mi primera maratón con una marca de 2h27'09".

http://www.runnersweb.nl/runnerstv?e=AM07M&n=Marc%20Roig&r=38&ct_s1=10:47:31&nt_s1=17:29&ct_s2=11:21:35&nt_s2=51:34&ct_s3=11:42:36&nt_s3=1:12:35&ct_s4=11:56:05&nt_s4=1:26:03&ct_s5=12:12:47&nt_s5=1:42:45&ct_s6=12:30:06&nt_s6=2:00:05&ct_s7=12:48:39&nt_s7=2:18:38&ct_f=12:57:10&nt_f=2:27:09&=finish&l=nl&c=1&=vondel5k&c=2&=overzicht&c=3&=zee&c=4&=vondel40k&c=5&=finish&c=6&=parcours&ccount=7&k=finish

13 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Marc!!!

Anónimo dijo...

Hombre Marc,
Enhorabona la teva marca en la marataó d'aquest finde. Ahir vaig estar parlant amb el Nani i em va dir que tenies aquest blog i mira... Ja t'anire posant comentaris! De moment no corris tant que les preses no son bones... jajja
Una abraçada!!

Alex

Marc Roig Tió dijo...

Hombre Pine!!!
Quina alegria que estiguis bé i que t'animis a escriure comenataris al blog. Ja sé que les presses no són bones, per això em decanto per les curses de llarga distància, que no són ràpides, jeje.

ERT dijo...

Felicitats, Marc!!!!!

I si el temps no és prou bo (a mi em sembla fantàstic, però tu sabràs) doncs si no és bo, anima't: la pròxima vegada serà fàcil millorar-lo!

Marc Roig Tió dijo...

Hola Enric,
El temps és bo, clar que sí. I estic molt content. Però sempre queda aquest regust amarg quan veus que en els últims kms s'escapen minuts.
No obstant, això fa que sigui més fàcil millorar-se la propera vegada, com molt bé apuntes.

Pablo dijo...

Enhorabuena Marc por esa maratón, 2h27 no será la marca de tu vida pero la has acabado y seguro que te quedan muchas más en las piernas y con muchas mejores marcas.

Un saludote y te seguimos desde Madrid ;-)

Marc Roig Tió dijo...

Hola Pablete,
Gracias por los ánimos y por confiar en que puedo valer muchísimo menos cuando haga una incursión verdadera a la distancia.
Ánimo para el cross que está calentando motores; del mismo modo que vosotros me seguís, yo también haré lo propio con los Llodios, Sorias, etc.

Anónimo dijo...

MOLTES FELICITATS!!!!!

Me hubiera gustado estar en el circuito por el km.35. Un AUPA!! de tu madre te hubiera dado un poco de combustible..... quiza en la proxima.....

Nos vemos pronto.

Pare i mare

Roger Roca dijo...

Ei Marc, moltes felicitats pel teu debut. Tu i jo anem al revés. Tu debutes en Marató i jo, el mateix dia, debuto en duatló!!

Et deixo el meu correu perquè m'agradaria comentar-te una coseta.
nej8@hotmail.com

Una abraçada!

Roger Roca

Bloody Marie dijo...

Hola Marc!!!

Que bé!! Moltes felicitats!! A mi també em sembla una marca estupenda 2h27! I és això, ara que sembla que li has agafat el gustet a això de la Marató, segur que ben aviat podràs millorar-la.
I sí, a mi també m'hauria agradat ser allà per animar-te. Jo m'hauria posat al km.30 (on havíem de ser els teus amics que ja els hi val, eh!!) i després a l'arribada.
Ah, i hi ha una cosa que no he entès. Els altres espanyols van quedar per darrera o per davant teu? És que quan dius que es van despenjar no sé si vols dir que van apretar o van afluixar...

Buenu wapu, molts ànims i segueix corrent tan pletòric!!!

Marc Roig Tió dijo...

Hola Pares,
Ja vegeu que el blog està tinguent el seu èxit; la família unida a través de la xarxa, jeje. Ja queda poc per veure'ns.

Roger,
Ja vaig veure que estaves apuntat al duatló de Barcelona i em va fer pena no poder córrer amb tu. Un altre cop serà. I enhorabona pel resultat, amb el perfil de la carrera no està gens malament el que vas aconseguir!

Maria,
Ja m'hauria agradat veure't en el 30. Encara anava amb força i pendent de fer menys de 2h25', però començava a calcular que em faltaven 12km...
En quant al vocabulari atlètic, despenjar-se s'ignifica que es van quedar endarrera. És a dir, vaig ser el primer espanyol de la marató!

Ferran dijo...

Molt bé, Marc! Per cert, ja tinc el teòric de cotxe i la setmana que ve començo les pràctiques... I a la Periodisme, una de les coses que ens varen dir és que "álgido" significa "muy frío". La opinió pública, però, no ho sap i passa el que passa.

Bueno, molts d'ànims!

Marc Roig Tió dijo...

Hola Ferran,
Tens raó. Álgido significa muy frío, però també significa momento o período crítico o culminante de algunos procesos orgánicos, físicos, políticos, sociales, etc. De tota manera, gràcies per l'apreciació i enhorabona pel teòric.